In-folio (30 cm) 3 parti in un tomo (8) 120, (4) 64. Marche editoriali incise, al frontespizio della terza parte: Eracle che uccide l’Idra con la clava con motto “Invidia virtute superatur”. Mezza pelle probabilmente ottocentesca. Legatura piuttosto logora, in particolare alle cerniere. Tagli rossi. Seconda edizione (la prima è del 1672). Giulio Troili (1613-1685), soprannominato “Paradosso” per le sue scoperte innovative nel campo della prospettiva, fu un fondamentale innovatore soprattutto nel campo scenico teatrale; sua la invenzione dello “spettrografo”, un velo nero trasparente applicato a un telaio mobile per disegnare con correttezza prospettica architetture e figure. Riferimenti: L. Cicognara, Catalogo ragionato dei libri d’arte e d’antichita, p.159 n. 866; Bibliography of the Fowler Architectural Collection of the John Hopkins University p. 2774. (EN) In-folio (30 cm) 3 parts in one volume (8) 120, (4) 64. Engraved editorial marks, on the title page of the third part: Heracles killing the Hydra with the club with the motto “Invidia virtute superatur”. Half leather probably from the 19th century. Binding rather worn, especially on the hinges. Red cuts. Second edition (the first is from 1672). Giulio Troili (1613-1685), nicknamed “Paradox” for his innovative discoveries in the field of perspective, was a fundamental innovator especially in the theatrical stage field; his invention of the “spectrograph”, a transparent black veil applied to a mobile frame to draw architecture and figures with correct perspective. References: L. Cicognara, Catalog raisonné of art and antiquity books, p.159 n. 866; Bibliography of the Fowler Architectural Collection of the John Hopkins University p. 2774.
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dal XV al XXI Secolo
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